Discussie: Esperanto
Los bericht bekijken
Oud 11 juni 2006, 10:19   #295
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht

Van Leen vernam ik dat FEL nog wel eens een stalletje heeft op de cultuurmarkt - zelf ben ik al eens op de Sfinx gaan staan
& mijn "laboro en progreso" de internetpublicatie van "Tra la labirinto" gaat dus ook nog altijd voort.. begin juli doen we dus een poging om wat forumgasten naar het Van Biervlietfonds te lokken : als we JVDB ervoor kunnen strikken is dat mooi meegenomen...

Ik zie het misschien wat klein : maar als elke esperantist er 10 mensen toe zou kunnen bewegen de taal te leren.. komen we binnen de kortste keren aan honderden miljoenen E-O sprekerds & dan komt de finvenko altijd maar nader..

Het is een geduldwerk zoals een pyramide bouwen of een kathedraal, het resultaat is niet in zicht voor ons, maar de rede zal uiteindelijk zegevieren of zoals het oude "Vrij Onderzoek" adagium stelt : wetenschap overwint bijgeloof.

(Zie ook het artikel over wikipedia)

en uiteraard wil ik meedoen maar op dat tempo bereiken we pas iets wanneer de zon in nova gaat... Er moet ook eens iets militanter te werk gegaan worden als je 't mij vraagt.