Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Tiens, is het al 5 voor 12? Vreemd, hier in Bredene moet je al op zoek naar een nachtwinkel om iets van 'multikul' te vinden. Een burgeroorlog of een clash of civilizations is niet meteen aan de orde vd dag. Typerend voor de Antwerpenaar is natuurlijk dat hij zich onmogelijk kan inbeelden dat er buiten Antwerpen nog een wereld bestaat, waar men misschien niet noodzakelijk dezelfde multikul-problematiek kent. 
|
Nee, die echte, geweldadige clash is inderdaad nog niet voor morgen. (hoop ik) Toch wordt het tijd dat we bezinnen over de manier waarop de multicul in dit land gepropageerd wordt, zodat deze clash er nooit zal komen. Hoe kan een volk respect afdwingen van een ander, dat het zichzelf niet respecteerd en laat zien dat het zonder boe of ba alles gewoon afgeeft aan het pamperkind dat het hardst kan bleiten?
Dat is ook geen respect hebben voor migranten, want zij worden door onze anti-racismewet, zoals hij nu getypeerd is, aanzien als een hulploos wezen dat beschermd moet worden en niet als een volwaardige volwassene met een eigen mening.
En ja, jij kan multicul staan verdedigen, als je er niet tussen leeft, kan je de problemen die het met zich meebrengt niet begrijpen.
Hier in Antwerpen Noord vraag ik me geregeld af in welk land ik vertoef. De multicul heeft hier al vreemde proporties aangenomen. Zo erg zelfs, dat vele migranten die hier wonen, zich er ook al aan beginnen ergeren.