Discussie: Allah vs Darwin
Los bericht bekijken
Oud 12 juni 2006, 00:27   #291
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Kunt u mij één reden (of een emprisich bewijs) geven waarom het wel zó zou (moeten/kunnen) zijn?
Ouroboros heeft hier ook ú duidelijk te pakken.

U en de wetenschap pretenderen blijkbaar het tegendeel, de bewijslast ligt dus bij de aanbrenger die claimt dat bewustzijn spontaan uit materie zou ontstaan zijn.

Citaat:
Zolang men met de huidige wetenschap (die uitgaat van niets dan materie (en 'niets' (ruimte tussen elem. deeltjes)) er in slaagt steeds meer te verklaren, zie ik geen reden om mij te wenden tot een 'bewust proces' waarvoor geen enkele (directe) aanwijzing is en waar ik mij niets bij kan voorstellen.
U vergeet de laatste bevindingen van de quantum-fysica, waarvan de wetenschappelijke vocabulaire en haar beschrijving van de sub-atomaire aard van haar onderzoeksveld, wanneer omgezet in mensentaal, steeds meer vergelijkbaar wordt met de bevindingen en beschrijvingen van de onderliggende realiteit tov onze 'echte 'wereld, zoals wordt gevonden in de oude Oosterse zienswijzen en filosofiën.

Trouwens, zolang verwondering voor het bestaan niet de drijfveer is van enig innerlijk of uiterlijk onderzoek, zolang zal men nooit echt tot de kern van enig onderwerp kunnen doordringen, noch spiritueel, noch wetenschappelijk, laat dat duidelijk wezen.

Hoe dan ook, de drang naar het stellen van vragen en het zoeken naar antwoorden begint alvast �*n u, niet bij sympathiserende forumgenoten of enige ander bronnen van kennis die op het eerste zicht wel 'logisch' lijken, veelal echter niet na een tweede blik...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden