Los bericht bekijken
Oud 13 juni 2006, 14:28   #1
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard Mark Demesmaeker sluit coalitie met Belang niet uit.

Citaat:
[SIZE=4]Mark Demesmaeker (N-VA) sluit lokale coalities met Belang niet uit[/SIZE]

©mhb

BRUSSEL - Volgens Vlaams parlementslid Mark Demesmaeker (N-VA) kan er na de gemeenteraadsverkiezingen met Vlaams Belang worden gepraat en is het mogelijk dat plaatselijk wordt samengewerkt met Vlaams Belang of dat er een coalitie mee wordt gesmeed.
,,Dat zal trouwens op sommige plaatsen sowieso het geval zijn. Natuurlijk mag dat van mij'', zegt Demesmaeker in het weekblad ’t Pallieterke. Het voormalige nieuwsanker van de commerciële zender VTM wijst er in het interview op dat zijn partij en hijzelf tegen het cordon sanitaire gekant zijn. ,,Let op. Voor de gemeenteraadsverkiezingen vormen we nergens een kartel met het Vlaams Belang. Er wordt niet op voorhand gepraat. Maar na de verkiezingen wel'', luidt het.

Indien er een akkoord bestaat over een programma, moet samenwerking met de extreem-rechtse partij kunnen, vindt Demesmaeker. ,,Wanneer je tegen de schutskring bent, moet je consequent zijn'', zegt hij. Demesmaeker vindt ook dat Vlaams Belang moet inzien dat het er niets mee wint met de N-VA als vijand te bekijken en af te schieten: ,,Dat is diegenen viseren die de natuurlijke bondgenoten zouden moeten zijn, die toch gedeeltelijk dezelfde Vlaams-nationale standpunten delen.''

Demesmaeker zou ook liever in zee gaan met Vlaams Belang dan met het FDF of het Union des Fracophones. ,,Dat zijn de echte racisten en fascisten. Op bepaalde plaatsen zal de Vlaamse dijk in gevaar komen. In sommige randgemeenten en niet alleen in de faciliteitengemeenten wordt het precair en dan wil ik wel eens de uitslag van de Franstaligen zien. In sommige gemeenten is 40 procent van de jonge gezinnen Franstalig en dan is mijn keuze rap gemaakt tussen het FDF of het Vlaams Belang. Daar moet ik geen twee minuten over nadenken'', luidt het.

Vlaams Belang ziet in de uitspraken een pleidooi voor samenwerking en coalitievorming. Partijwoordvoerder Joris Van Hauthem noemt het ,,op zijn minst merkwaardig dat Demesmaeker pleit voor coalitievorming na de verkiezingen, terwijl de N-VA-top voor de verkiezingen nog geen beleefdheidsgesprek met het Vlaams Belang wil aangaan.''
Vreemd dat Mark koud en warm blaast als lid van de partijleiding. Blijkbaar moeten kartels keihard worden afgestraft, maar moeten coalities op lokaal niveau wel kunnen.

Misschien even wachten op het terugfluitconcert ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 13 juni 2006 om 14:29.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden