Los bericht bekijken
Oud 13 juni 2006, 20:54   #15
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Omdat het er van jongs af aan ingedramd wordt ?
Kijk, eigenlijk versta ik sommige vrouwen nog. Wij hebben het geluk hier geboren te zijn, alhoewel geluk . Anyway, was ik in Afrika geboren, was ik waarschijnlijk ook zo opgevoed en was dat voor de normaalste zaak van de wereld, denk ik dan éh.
Gisteren in de wachtzaal bij de dokter, zat er een Marokkaanse vrouw, die begon met mij een gesprek, ze was van kop tot teen bedolven onder lagen kledij. Met dit warm weer komt dat voor mij over als een complete marteling. Ze kloeg over hare man dien haar sloeg, het altijd moeten binnenblijven, het nooit buiten mogen met andere vrouwen, ze moest altijd poetsen, wassen, plassen, koken. Ze had al 6 kinderen, en ze wou zelf na het 2de al stoppen, maar hare man wou er nog bij. Toen ik haar vroeg waarom ze dan niet stiekem de pil nam, antwoordde ze, dat als hij dat te weten kwam, hij haar zou doodslaan...Waarop ik vroeg waarom ze dat bleef pikken. Haar antwoord was dat ze doodsbang was van hare man. En van Allah...ze was wel aan het twijfelen geslaan al ondertussen of die Allah echt bestond. Moet je niet vragen éh...Ze worden zo opgevoed van kinds af aan. Die mensen kennen niets anders en worden gewoon dom gehouden door die Koran. Hare man wist zelfs niet dat ze onze taal sprak. Ze vertelde dat ze eenmaal de deur had geopend voor de postbode, en toen hare man dat zag, had hij haar aan het bed vastgebonden telkens als hij de deur uit ging. Ik bedoel maar, van zo'n verhalen komen mijn haren recht omhoog en zou'k dien pipo dat eens tegen mij willen zien vertellen. Hij zou nogal ne gang pakken denk ik, Allah of niet.
Volgens de linkiewinkies is deze vrouw een waarschijnlijk een 'uitzondering'
zorlac is offline   Met citaat antwoorden