Los bericht bekijken
Oud 14 juni 2006, 16:12   #327
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

allee paulus wie is er nu het grootste slachtoffer ?

een foetus die nog niks heeft, geen kennis, geen ervaringen, geen sociaal leven - soit als ie om jouw woorden te gebruiken gedood wordt is ie niks kwijt want hij heeft ook nooit iets gehad.

een vrouw die echter ongewenst zwanger is, die weet dat ze om eender welke reden het kind niet naar behoren zal kunnen opvoeden is wel heel wat meer kwijt als ze het kind tegen wil en dank uitdraagt. bovendien is het kind er dan nadien ook nog eens slachtoffer van.

ik vind dat je dit heel emoitoneel benadert. je werpt je op als de grote behartiger van de belangen van het ongeboren kind. en gaat er zodoende pretentieus van uit dat een moeder die abortus heeft gepleegd niet in het belang van het ongeboren kind zal hebben gedacht.

ik geloof dat je een gelovige bent he ? wel het is toch wel jammer dan dat men in 333 de leer van de reincarnatie uit de christelijke leer heeft geschrapt dan. het zou het veel makkelijker voor je gemaakt hebben. ik geloof persoonlijk in reincarnatie en bij abortus denk ik bij mezelf dat het kind dan een nieuwe incarnatiepoging kan ondernemen. een incarnatiepoging waarbij de omstandigheden wel beter zijn. het is beter om twee keer te moeten proberen geboren worden volgens mij dan ergens in barslechte omstandigheden geboren te moeten worden.

dit over de reincarnatie is hier mss wel niet echt terzake en kan speculatief genoemd worden maar zo zie ik het in alle geval.

de dood is hier in het westen nog veel te veel een taboe maar is en blijft onderdeel van het leven.

op diezelfde manier zouden de christenfundis ook eindelijk eens met euthanasie kunnen leren omgaan.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 juni 2006 om 16:15.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden