Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
In grote trekken ongeveer alles gelezen, en vastgesteld dat het VB maar al te graag de klok terug zo'n vijftig jaar wil terugdraaien.
Door toedoen van oa "mei-68" werden jongeren (vooral studenten dan toch) mondiger, het onderwerp "seks" (dat voordien nog zo goed als taboe was qua discussieonderwerp) werd bespreekbaar, en in de klas werd vanaf dan over voorbehoedsmiddelen gesproken (veelal in de lessen moraal) en de macht en invloed vd rkk brokkelt definitief af.
Maar in de "orde en tucht -(en voor de rest zwijgen)" filosofie vh VB past dit allemaal niet.
Niet dat mij dat allemaal verwondert hoor...........8)
|
Vlaams belang doet het ook goed bij jongeren. Ik heb het gevoel dat gij niet goed doorhebt wat er aan 't gebeuren is. De erfenis van mei '68 is: asociaal gedrag, de regering die criminelen loslaat op de maatschappij (denk maar aan Patrick De Wael zijn plan om een hele lijst met misdrijven niet meer te vervolgen), druggebruik, en uiteraard de problemen tussen autochtonen en allochtonen. Nu is er een generatie oudjes met heel veel macht en met heimwee naar mei '68. Voor jongeren is mei '68 iets van voor hunen tijd. Zij hebben dus niet altijd een boodschap aan die oudjes hun heimwee naar vervlogen tijden. Ik persoonlijk associeer mei '68 met ouderen die niet meekunnen met hunen tijd en verblind zijn door heimwee naar hun jonge jaren. Die mei 68'ers hebben ook totaal geen toekomstvisie.