Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Dat vind ik ook. Etymologisch hoort politie een korps te zijn dat de verwezenlijkingen van de polis, de stadsstaat van vrije burgers vrijwaart tegen afwijkend en schadelijk gedrag.
Voor wanneer de eerste politiecommissaris die zich out als junkie?
|
Homosexualiteit is in de eerste plaats als niet schadelijk... En ten tweede is het de taak van de politie om ervoor te zorgen dat de wet nageleefd wordt, dus uw ideeën wijken redelijk fel van de realiteit af... Wat hebben we aan een politieke partij die niet met beide voetjes op de grond kan staan ?
Wat die laatste vraag betreft, kan ik u met honderd procent zekerheid zeggen dat ik vrienden heb bij de politie, die soft drugs gebruiken, en die mensen zorgen er wel voor dat ze zich op hun werk concentreren als ze ermee bezig zijn... Geen paniek ! Maak je eerder zorgen om de gefrustreerde alcoholieker-flikken, die puur naar de alcohol grijpen, enerzijds omdat alcohol legaal is (ook al brengt het de gezondheid heel ernstige schade toe, véél erger dan softdrugs !), en anderzijds natuurlijk omdat ze de werkdruk niet aankunnen... Frustratie alom dus ! Waarom zouden flikken zich in het weekend, als ze niet aan het werk zijn, eens eventjes relax in hun achtertuin mogen terugtrekken met een joinke !?