Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot
Het blijft merkwaardig en ook een tikkeltje angstaanjagend dat de radicaalste tegenstanders van de islam de koran en andere islamitische geschriften buitengemeen letterlijk nemen en uitgerekend dié moslims attaqueren die er een wereldsere, hedendaagse en liberalere interpretatie aan geven. Ik vermoed dan ook dat types zoals u, wanneer zij in een moslimgezin waren opgegroeid, tot de radicaalste orde zouden behoren. Misschien zat u al in een trainingskamp in Afghanistan, wie zal het zeggen?
|
Ga je ons wijsmaken dat het overschakelen op een hoofddoek een uiting is van een wereldsere, hedendaagse en liberale interpretatie van de koran?
Ik attaqueer niemand : ik geef mijn mening, iets dat ik als moslima niet zo vrij of helemaal niet zo kunnen doen. Dat jij daar als volleerd dhimmi een probleem mee hebt, kan ik best begrijpen.
Voor mij blijft het angstaanjagend dat het net de radicaalste progressieven zijn die zich uitsloven om de achterlijkste religieuse dogma's en voorschriften uit de islam te verdedigen, en dat dan aankleden als een recht op identitaire en culturele beleving, terwijl ze dat nooit doen bij andere religies. Integendeel, ze waren en zijn er nog steeds als de kippen bij om 'de kerk' in het verdomhoekje te duwen. Deze
schijnheiligheid is zo typerend voor de zelfverklaarde progressieven, dat ze zelfs mij, een overtuigd vrijzinnige, ergert.
Ik vermoed dat types als Den Duikboot als ze in een islamitisch gezin zouden zijn opgegroeid het de nomaalste zaak ter wereld zouden vinden dat hun madam en dochters zich in tenten dienen te hullen omwille van hun geperverteerde sexuele moraal, niet buiten mogen, als goddeloze hoeren uitgescholden en opgesloten zouden worden om toch maar niet met die verderfelijke Westerse way of life in contact te komen, hun dochters als volprezen mensenhandelaars zouden verkopen, enfin uithuwelijken, en na de 1ste legale verkrachting zouden staan trappelen om het beddelaken te screenen.