Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2006, 15:31   #121
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De burgers vreest niet. De politiek kan de doorsnee burger eerder aan de reet roesten. De reden daarvoor is duidelijk: de burget wéét dat hij toch niet gediend wordt door zijn 'vertegenwoordigers'.

Je pleit dus voor de invoering van referenda?
Wees er verdomme mer zeker van da'k pleit voor referenda, en nog een heel pak andere maatregelen die de huidige politiek niet lust

Citaat:
Jammer genoeg is dat enkel gewild door partijen zolang ze in de oppositie zitten. (Behalve voor CD&V/N-VA, die willen dat hoe dan ook niet) Eens aan de macht 'vergeten' zelfs de hevigste referendabepleiters hun kiezersbeloften ook op dit punt. De burgers staan er machteloos bij en kijken ernaar. Wat kunnen ze anders?
Dat is nu net het probleem, de burger is té braaf, we pikken alles & knikken braafkes ja. Er is voor zover ik weet geen enkele partij die de problemen écht wil aanpakken, laat staan dat ze luistert naar de bevolking.

Kijk maar naar de VLD met hen "Referendum over migrantenstemrecht/europese grondwet" etc etc

Citaat:
Hoe denk jij de particratie te lijf te kunnen gaan zonder referenda?
Door het land plat te leggen, maar een protest organiseren dat op zo'n grote schaal kan werken, dat zie ik niet lukken in België. Ik zie geen enkele werkbare uitweg in de politieke malaise die we nu hebben. Geen enkele vreedzame in ieder geval, en dat vind ik inmens droevig.

Citaat:
Hoelang denk je dat Belgique nog zou bestaan mocht het volk iets in de politieke pap te brokkelen hebben?
Ik denk dat Belgique net gered zou worden moesten de burgers meer inzage & inspraak hebben op het beleid.

Citaat:
Waarom denk je dat GEEN ENKELE regering het referendum invoert in dit land?
Omdat het hun macht beperkt.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden