Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas
Van u had ik niets anders verwacht. Ze zouden u potdekke moeten dwingen om eens in een slachthuis te staan op die dag, om al dat gespartel en dat geschreeuw te horen. Zij konden er zelf al nauwelijks tegen.
|
Hier zit iets van in. Maar niet alleen de halal slachtingen gebeuren ritueel en bepaalde imams zijn misschien nog voor rede vatbaar. Dat de profeet Mohammed ergens vermeld moet hebben dat je goed moet zijn voor dieren en een stuk uit zijn kleed knipte voor er een kat op te laten slapen, vergeten ze graag. Anderzijds vraag ik me nog steeds af in hoever de overtuiging van vele moslims ingegeven is door religie of door politiek.
Ooit al eens met een rabijn gesproken?
Hebt u ooit een kosher slachting gezien? Als dierenliefhebber en overtuigd vegetariër waag ik me er niet eens aan. Ik ken mensen die wel ooit de joodse vleugel van een slachthuis (ja, ook zij willen hun eigen regels) bezocht hebben en moet eerlijk bekennen dat vele hiervan anti-semitische gevoelens kregen.
Niet enkel fundamentalistische imams verzetten zich dus tegen verdoving, want volgens een rabijn maakt deze het vlees ook niet meer kosher.
Als je naar Israël kijkt, is het wel verbazend hoe goed joden en moslims op sommige punten op elkaar lijken. En dan zou het moeten verbazen dat ze geen land met elkaar kunnen delen. (Toch niet op een vredelievende manier.)