Los bericht bekijken
Oud 11 augustus 2003, 15:10   #13
Klaas
Gouverneur

Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wardje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Het is altijd wat eenvoudig om gewoon een link te geven he! Iedereen minder laten werken, maar wel hetzelfde loon uitbetalen, en terug mensen aanwerven omdat de eerstgenoemde niet meer mogen werken is geen oplossing. Dat is gewoon een manier om meer banen maar niet meer werkgelegenheid te creeren en komt uiteindelijk niemand ten goede, de loonkosten in Belgie zijn al onrealistisch hoog en dan gaan jullie ze nog wat verhogen!
Alpina heeft overschot van gelijk. Een werk-herverdelingsmaatregel doet niks aan de economische problemen (en dreigt ze wschl te verergeren). Het is grotendeels een cosmetische ingreep.
Terwijl mensen te kampen hebben met stress en steeds langere uren moeten kloppen, is er een heel leger werklozen. Dat is toch absolute verspilling. Je ziet het enkel in termen van wat het kost voor een individuele werkgever, maar wat kost het onderhouden van een leger werklozen wel niet?

Mij lijkt het logisch om de beschikbare arbeid te verdelen onder diegenen die kunnen werken, zodat we met z'n allen meer vrije tijd hebben. Het zou er bovendien voor zorgen dat er minder werklozen zijn, wat een enorme besparing zou zijn en dat de voormalige werklozen een beter inkomen hebben en dus meer kunnen kopen...
Geert, werkuren inkorten. Behouden we dan ons loon van nu?

En in de link die je me gaf, las ik het volgende Dat is de reden waarom de discussie over de voorbereiding van de algemene staking moet gevoerd worden. Hoe staat het met deze discussie?
Klaas is offline