Los bericht bekijken
Oud 11 augustus 2003, 20:05   #26
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Maar de Moslimmeisjes die persé hoofddoeken op school willen dragen doen dit om hun religieus engagement uit te dragen
IMHO doen ze dat niet uit religieus engagement of bekeringsijver, maar omdat ze weten dat ze hiermee hun zwartblokleraren en hun feministische leraressen de gordijnen injagen. Typisch pubergedrag dus : gewoon geen aandacht aan besteden, dan waait dat zo over...
Ik ben zelf in Turkije, Palestina, Egypte en genoeg Magheblanden geweest om te weten dat d�*�*r die hoofddoekjes enkel door oude vrouwen gedragen worden, NIET door de jongere (kijk eens naar TRT, dan kan je het zelf zien..) Vorig jaar ben ik alleen nogal diep zuid-Tunesië ingetrokken: zelfs in een provinciestadje als Nefta of een groot dorp dorp als Douz zag ik er nauwelijks. Daar waren wél gemengde scholen, wat zelfs niet voor alle vlaamse ouders evident is...In een grote stad als Tunis, Sfax of Gabes, moest je er echt een ganse tijd achter zoeken om eens iemand met een hoofddoekje te zien Idem in Tanger, geruime tijd terug al.
Conclusie: Hoe meer lawaai je erover maakt, hoe belangrijker die pubertjes zich vinden... en hoe koppiger ze die hoofddoekjes zillen dragen.
Zwijg erver, en 't verdwijnt vanzelf!
Wie of wat stoort een hoofddoekje nu? Willen ze daarmee rondlopen? Dan gewoon negeren en er geen staatszaak van maken, d�*t is 't niet waard !!
Laten we dan meteen ook maar toegevingen doen aan al die andere pubers: zonnebrillen, petjes, kauwgum, ... Ik dacht dat een school ook een opvoedende taak had. Jongeren niet aanleren dat er regels zijn die je moet volgen, maar ze gewoon hun zin laten doen, noem ik niet echt opvoedend...
Distel is offline   Met citaat antwoorden