Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes
Je zal ons toch eens moeten uitleggen hoe volgende zaken passen binnen jouw 'christelijke waarden':
-Het jarenlang vasthouden van terreurverdachten zonder proces;
-Het martelen van deze terreurverdachten;
-Het principe van de 'pre-emptive strike';
-Het zonder proces liquideren van terroristen;
-Een democratisch verkozen regering financieel droogleggen en zo de facto (nog) grote(re) armoede veroorzaken;
-Diefstal (het door Israël achterhouden van Palestijnse douane-inkomsten);
|
De christelijke waarden gaan om vergiffenis, maar niet om domheid. Op een zeker moment moet toch iets gedaan worden aan het terrorisme.
Ik sta telkens weer versteld van jouw verbolgenheid tegenover het vasthouden van die mensen, nota bene gevangen genomen buitenlanders in terroristenkampen in Afghanistan, het uitschakelen van terroristenleiders die tientallen aanslagen op hun geweten hebben en er honderden onschuldige burgers mee vermoordden, en nu dus de financiële boycot tegenover een regering van terroristen die als enig doel heeft haar buurland te vernietigen (ze zeggen het luidop).
Waarom sta ik versteld? Want ik merk de je absoluut geen probleem hebt met terroristen die honderden onschuldige mensen vermoorden met terroristische aanlsagen, vreselijke kelingen in naam van Islam, moordpartijen in hun eigen moskeeën ( hoe cynisch ), en dus een regering die als enig programma heeft het niet erkennen van een land, het niet willen respecteren van alle akkoorden die door hun voorgangers zijn getekend en het juichen bij elke moordaanslag tegen vrouwen en kinderen, weze het in Israel, in de V.S , in Europa of zelfs bij hun eigen broeders in Irak.
Maar ja, het Westen moet zich gedragen. Zullen we in de plaats van de strijd tegen het terrorisme die moordenaars misschien beter pakjes chocolat toesturen?