Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Het is niet mijn mening dat een bevruchte eicel een gelijkwaardig mens is, dat is een wetenschappelijk feit.
.
|
Helemaal niet: op zijn minst al een kwantitatief verschil in aantal cellen (1 versus ???miljard). Ten tweede, is er een kwalitatief verschil : verschillende sensorische mogelijkheden overeenkomstig de ontwikkelde weefseldifferentiatie (zenuwstelsel, hersens, enzoverder). Ten derde ook kwalitatief verschil in de psychologische en filosofische zin van het woord (zelfidentiteitsgevoel).
Correcter zou zijn : een bevruchte eicel is GEEN gelijkwaardig mens, maar kan zich eventueel in de toekomst tot één ontwikkelen, mits aan allerlei voorwaarden voldaan is. Overigens zijn ook niet alle mensen persé gelijkwaardig in alle omstandigheden.
Citaat:
Er is geen enkele bioloog die dit zal tegenspreken..
|
Dit betwijfel ik toch, hoor...
Citaat:
Dat anderen daar een andere mening op nahouden is hoegenaamd hun recht niet, tenzij zij hun mening ook wetenschappelijk kunnen staven, maar ze geven zelf toe dat niet te kunnen. ..
|
Een andere mening hebben is dacht ik een basisrecht, zelfs onder wetenschappers is er vaak geen consensus.
Overigens een mooie actie van VWS.