Los bericht bekijken
Oud 26 juni 2006, 07:38   #121
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ziehier de nieuwe vorm van armoedebestrijding. We moorden ze gewoon uit. Hebben arme mensen dan geen bestaansrecht?
arme mensen hebben recht op gezinsplanning, dwz dat ze het recht moeten hebben om hun al of niet voortplanting zelf te bepalen zonder zich op seksueel vlak te moeten onthouden.
Citaat:
Dat is juist, maar abortus promoten als zijnde een voorbehoedsmiddel, lijkt me toch een stap te ver.
we promoten abortus niet, integendeel, door te pleiten voor gratis voorbehoedsmiddelen proberen we zoveel mogelijk te vermijden dat abortus moet ingeroepen worden als laatste redmiddel tegen ongewenste uitbreiding van het gezin.

jij zegt dat de chemische spiraal geen voorbehoedsmiddel is

waarom staat het dan opgenomen in deze lijst van anticonceptiva die door de overheid verspreidt wordt ? zelfs de morning after pil staat er trouwens bij.

wij zullen het nooit eens worden paulus en ik denk niet dat het zinvol is dat ik nog veel tijd aan je besteed.

het komt gewoon samengevat hierop neer

paulus versus de maatschappij

standpunt paulus

het beeindigen van de ontwikkeling van de bevruchtte eicel is onvoorwaardelijk onaanvaardbaar en staat moreel gezien gelijk aan moord, zelfs indien de bevruchtte eicel het resultaat is van bvb verkrachting.

standpunt van de maatschappij waarin paulus nu eenmaal leeft

gezinsplanning is essentieel in het leven van een mens, in het biezonder in dat van een vrouw daar zij de kinderen op de wereld zet en doorgaans nog steeds het grootste aandeel heeft in het grootbrengen ervan.

er zijn verschillende instrumenten om aan gezinsplanning te doen. Onthouding (tenzij occasioneel ) hoort daar niet bij. het liefst wordt de bevruchting verhindert, indien nodig mag de verder ontwikkeling van de bevruchtte eicel verhindert worden doch dit bij voorkeur in een zo vroeg mogelijke ontwikkelingsfase.

wat deze middelen betreft is er dus een soort van rangorde

- abortus is daarin idd het laatste redmiddel
- in geval van abortus wordt die bij voorkeur zo vroeg mogelijk uitgevoerd ( dit vooral in het belang van de vrouw )
- in geval van een slippertjen of verkrachting of falen van anticonceptiva wordt er een morning after pil genomen
- al dit voorgaande wordt echter best voorkomen dmv anticonceptiva. b( tevens in het belang van de vrouw )
- anticonceptiva bovendien die bij voorkeur eerst de bevruchting verhinderen en indien dit mislukt de innesteling van de bevruchtte eicel verhinderen.

omwille hiervan is het ergens onlogisch dat abortus ( het geneesmiddel tegen effectieve ongewenste zwangerschap) gratis is maar anticonceptiva ( de preventie tegen ongewenste zwangerschap ) niet. Vervotte scheen dat standpunt zinvol te vinden en tenminste gedeeltelijk te willen meenemen in het beleid. Wat ook des te begrijpelijker is omdat zij ook een vrouw is.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 juni 2006 om 07:59.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden