Los bericht bekijken
Oud 26 juni 2006, 20:24   #44
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Primo, begin nou eens voor de verandering op een volwassen manier te argumenteren. Je verwijst naar "verschillende begrippen als rechtvaardigheid" die een biologisch/evolutionaire ondergrond zouden hebben. Concrete voorbeelden en referenties alsjeblieft, Cat. En dan kunnen we verder. Ik ben het gratuite georakel stilaan moe aan het worden.
Als je wat wetenschappelijk geschoold zou zijn, zou je weten waarnaar ik verwijs. Ik ben het ook moe om voor intellectueel oneerlijken telkens te moeten "bewijzen" dat 2+2=4. Verwaand nest!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Ik verwerp de idee van "morele universeelheden"; d�*t is het soort gewauwel waar reeds tientallen (wat zeg ik? honderden) miljoenen mensen hun leven voor hebben moeten laten. De hogepriesters van de ultieme, universele moraal mogen voor mijn part gerust op de hoek van elke straat prediken, maar zich onder geen enkel voorwendsel geroepen voelen om iemand manu militari zich naar hun moraal te laten schikken. Wat die relativiteit betreft, daar zou ik nog een heel epistel over kunnen vullen. Maar ik vrees -in het licht van de manier waarop jij tot dusver reeds gerepliceerd hebt- dat het alweer boter aan de galg zou zijn.
Zeg groot genieke, je zou beter wat verder on-topic blijven, nl mens-machine. Merk ik daar niet dat libertariërs kicken op "trans-humanisme"?

Wel: moreel verwerpelijk, behalve in expliciet medische toepassingen.

Over je citaat: dat je een immoreel ethisch relativist bent, dat is ondertussen wel duidelijk.