Los bericht bekijken
Oud 13 augustus 2003, 07:28   #80
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door storm op zee
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eastwick
't is gewoon MODE om homoseksueel te zijn, schat!
Open uw ogen

Citaat:
Ik zou denken dat als je kinderen hebt, je het vooral belangrijk vind dat die kinderen GELUKKIG zijn. Maar niet bij storm op zee: VOORTPLANTEN MOETEN ZE DOEN!!

Ik moet je waarschuwen: niet alle koppels, ho, le, bi of he, willen kinderen, en niet alle koppels kunnen kinderen krijgen. En niet alle koppels die geen kinderen kunnen krijgen willen later ook adopteren....

en de kinderen leven verder met een keuze: gaan voor de eigen keuzes en de oudertjes teleurstellen, of voldoen aan de verwachten en de eigen keuzes moeten laten liggen.....
Uiteraard komt het geluk van de kinderen op de eerste plaats. Maar het is nu éénmaal een gegeven dat mannen graag de opvolging graag verzekerd zien... Maar daar weet u natuurlijk betrekkelijk weinig van... U illustreert hier mijn gelijk. De gevoelens van de homo's zijn belangrijk, met die van anderen dienen zij dan ook geen rekening te houden. Ik wou het nog beschaafd houden, maar u bent het die er een potje ( ) van maakt.
Ik weet niet zo goed of dat wel klopt, dat mannen graag hun opvolging verzekerd zien.... Ik ken heel wat mannen die kinderen toch niet zo zien zitten... Ik denk trouwens niet dat jij weet waar ik iets van weet en waar niet....

De rest van je redenering vind ik ook maar crappy... Als mens maak je een aantal keuzes in je leven: keuze van waarden, studiekeuze, partnerkeuze, beroepskeuze, levenswijze.... Ik ben van mening dat het als mens belangrijk is je eigen keuzes te maken. Je kunt ook kiezen om louter de keuzes die anderen voor je willen maken over te nemen, voor sommige mensen lijkt dit trouwens ook te werken....
Ik ben van mening dat je echt je eigen keuzes moet maken, vooraleer je echt een evenwichtig en gelukkig persoon kunt zijn die rust kan vinden in z'n leven. Gelukkige mensen bezitten de kracht om ook andere mensen gelukkig te maken, ongelukkige mensen meestal niet. Je moet eens een uur doorbrengen bij iemand die depressief is, heel opgewekt zul je je niet voelen achteraf.
Bij het maken van keuzes kan je niet iedereen plezieren. Sommige mensen kiezen voor een partner die niet helemaal naar de zin is van de ouders (bijv. vrouwen die met een arme bandarbeider thuiskomen, en niet met een rijke advocaat), of ze gaan een beroepsrichting uit die toch niet helemaal in de lijn ligt van de verwachtingen van de ouders (ouders die hopen een doktertje op de wereld te zetten, maar een naaister gekregen hebben). Of je holebi of hetero bent, dit blijft hetzelfde: je zult niet altijd rekening kunnen houden met de gevoelens van een ander.

Ik snap dus helemaal niet waar ik er een potje van maakte.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden