Los bericht bekijken
Oud 28 juni 2006, 13:51   #4
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratzo Bekijk bericht
Bob was mijn collega. Ik ken hem als een vriendelijk en bijzonder zachtaardig man. Bob heeft nooit in zijn lange carrière, noch privé, iemand kwaad gedaan of geweld gebruikt. Bob had ook geen strafblad.

Die jongeren hebben in hun korte bestaan reeds wel een strafblad, voor diverse feiten, waaronder geweldpleging. Ze waren lid van een boksclub. Zij beweren nu, bij monde van hun advocaat, dat Bob de agressie heeft aangestoken... Tssss

Als het niet om mee te huilen was, dan zou ik daar eens keihard moeten mee lachen.

In de marge vraag ik me af hoe jongeren met een strafblad een boksvergunning kunnen krijgen of behouden. Moeten gevechtssporten niet onder de wapenwet?
Uw collega was zonder twijfel geloofwaardiger.
U moet er zich echter van bewust zijn dat de verdediging van de daders er alles zal aan doen om uitlokking aan te tonen.
Het is derhalve uitermate belangrijk dat mensen zoals u als getuige �* charge naar voor komen om de zachtmoedigheid van het slachtoffer te onderbouwen.
Dit gebeurt echter best via de advocaat van een burgelijke partij. Ik weet niet in hoeverre de weduwe en kinderen van het slachtoffer zich burgelijke partij hebben gesteld?