Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smash_the_reds
Niemand ontkent hier dat er onder autochtonen soms even grote rotzakken zitten als onder allochtonen. Daar gaat deze discussie ook helemaal niet over.
Wel over het feit dat het ene wordt opgeblazen en het andere wordt geminimaliseerd.
|
Hier wordt niets geminimaliseerd, de pers besteedt evenveel aandacht aan dit feit als aan de andere feiten. Net zoals dat was bij Joe VanHolsbeeck, maar ook dat werd geminimaliseerd zeker, ook omdat hij autochtoon was?
Citaat:
3. Uw consequent gebruik van "rechts" ipv "extreem-rechts", is dat A) ingegeven door constante linkse indoctrinatie of B) zelf bedoeld als indoctrinerende uitspraken ?? 8)
|
Een fout van mij. Ik had beter extreem rechts vermeld, u heeft volkomen gelijk.
Citaat:
Ik kan gerust begrijpen dat dat in het begin op dit forum zo overkomt. Van nieuwelingen wordt te snel verwacht dat ze "kant kiezen"
|
Dat gebeurt voorlopig toch nog niet
Ik heb mijn mening over zowel links als rechts. Al lijken de meeste topics vrij rechts geïnspireerd waardoor ik mij minder over links kan uitlaten. Extreem links en rechts dus
Citaat:
Ik kan het u niet kwalijk nemen dat u de skinhead cultuur niet goed kent, maar een skin is niet "per definitie" een racist. De oorsprong van de skins ligt trouwens bij groepen als madness, the clash, ... ("the mods") en ik ken een paar gasten die zichzelf "outen" als "SHARPs" (SkinHeads Against Racial Prejudice). Versta me niet verkeerd: natuurlijk zijn er een heel pak skinheads ook racist en neo-nazi, maar het ene hoeft niet noodzakelijk op het andere te wijzen (laat staan te gelden als "bewijs", zoals u dat hier gebruikt).
|
Uiteraard, maar het waren skins die kwamen uit cafe dat als extreem-rechts werd bestempeld.
Citaat:
Ten eerste kunt u onmogelijk weten hoe dit groepje Marokkanen zich gedraagt naar blanken toe. Ten tweede is uw eigen beperkte ervaring niet echt een afdoende argument om conclusies te trekken over alle soorten "meppend crapuul". Ik ken tenminste al één voorbeeld van een "meppend crapuul" wiens handjes duidelijk losser zitten wanneer hij het (weer eens) aan de stok krijgt met iemand van een andere huidskleur, dan met iemand van zijn eigen huidskleur.
|
Inderdaad, maar ik reageerde dan ook op uitspraken waarin mensen leken te uiten alsof ze zeker waren dat het niet zou gebeuren als de man niet blank was geweest.
Citaat:
Mijn raad zou dus zijn om, als je wenst op dit forum actief te blijven, je in het begin koppig te verdedigen in je standpunten, zo consequent mogelijk proberen zijn, en vooral niet jezelf verliezen in oeverloze discussies over hoe "racistisch" (dan wel "stalinistisch", voor onze rechtsere nieuwelingen ) deze of gene forumbezoeker is.
|
Nog nooit gedaan en dat zal ook niet gebeuren. Maar toch bedankt voor de raad