Zien jullie niks over het hoofd?
"De beklaagde is niet meer de persoon die vier jaar geleden het ongeval veroorzaakte."
D�*�*r knelt het schoentje. Waarom moet dat 4 jaar duren?
Wat gebeurt er in die 4 jaar? Verandert zo iemand heel z'n leven, krijgt die een gezin, een job waar hij erg goed in is?
Jaren geleden werd mijn toenmalige partner door zijn stiefbroer doodgereden.
Daarbij kwam zware dronkenschap en erg roekeloos rijden aan te pas.
De zaak werd binnen het half jaar behandeld - dat was mss iets te vroeg, want hij was zelf nog aan het revalideren. Toch moet die straf vroeg komen, anders heeft ze maar weinig nut.
Na het accident heeft hij geen druppel alcohol meer aangeraakt. Toen hij z'n rijbewijs terugkreeg, heeft hij géén nieuwe auto gekocht, hij wou niet meer rijden. Van een gezellige jongen waarmee het tof uitgaan was veranderde hij in een hoopje miserabele ellende die overmand werd door schuldgevoelens. Hij is héél zwaar depressief geweest, geen sociaal leven meer, niks eigenlijk.
Het heeft jaren geduurd voor vrienden en familie (dat zijn dus dezelfde vrienden en familie als die van zijn stiefbroer) tot hem konden doordringen dat hij MOCHT verderleven, dat hij zich niet mocht laten verlammen door schuld.
Na 6 jaar heeft hij uiteindelijk een nieuwe auto gekocht (onder druk van familie en vrienden) en heeft hij z'n rijangst stillekes aan overwonnen.
Ik heb nog niet iemand zooo zien blijten als een klein kind toen ik 'm vroeg of hij me ergens heen wou brengen.
Mocht een rechter hem na 4 jaar de gevangenis hebben ingestuurd, ik zou dat serieus ongepast gevonden hebben.
sommige mensen leren héél hard van hun fouten, zonder dat een gerecht daar moet tussenkomen.
mijn toenmalige partner komt trouwens niet terug door de chauffeur in de gevangenis te steken.
|