Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Voor één keertje weer trakteer ik jullie op een copy/paste van de VB site. Enkel omdat hun teksten meestal waar zijn (behalve de beoordeling die gebonden is aan eigen appreciatie). Maar ik denk dat de minder EU-georienteerde linkserd dit artikel ook wel kan smaken. Het geeft een beetje een "hoe gaat het daar" blik.
Ok... als de meeste mensen in de raad van Europa niet opdagen, in hoeverre kunnen hun stemmingen dan democratisch worden verantwoord? Als voorstellen kunnen worden aangenomen zonder een minimumgrens aan deelnemers, hoe is dat dan democratisch te rijmen ? Kunnen we een wet aannemen van het Vlaams Belang als enkel die partij opdaagt op de stemming ? Ik denk het niet en de EU moet zich daar dringend over beraden.
|
Verbazingwekkend om zoiets te horen van het VB, dé partij bij uitstek die op de testen van de Standaard altijd nul op tien krijgt. De Standaard past criteria toe als aanwezigheid en medewerking in het parlement (objectieve criteria). Zij brengen die resultaten voor elke verkiezingen uit (niet de gemeentelijke) en VB is steevast de partij met de slechtste punten...