Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wardje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix
mwoehahaha laat me niet lachen Belgische! Dat meisje is een Limburgse! En gvd geen mengelmoes van een Waals-Vlaams potje! Net zoals justine Waalse is, dus loop niet te koop met die zogezegd Belgische valsheid aan de bevolking te willen verkopen! En dan het koningshuis dat zich weer even populair komt maken... pffffff komaan zeg dat nog veel mensen trappen in dat zogezegd Belgisch gezeik
En wij zijn hier trots op Kim omdat het een Limburgse is! Uit mijn streek! Dus kap met haar half Waals bloed toe te schrijven 
|
Ik vraag mij eigenlijk af op welke gronden die plaatsvervangende trots is gestoeld. Waarom moeten limburgers/vlamingen/belgen trots zijn om wat Kim Clijsters of gelijk welke andere limburger/vlaming/belg heeft gepresteerd? Welke verdienste hebben wij daaraan?
Chauvinisme slaat nooit nergens op.
|
Op gronde dat dat meisje hier een paar km van mij deur is opgegroeit, op gronde dat dit dus mogelijk is voor mensen uit MIJN STREEK. En daar mogen WIJ wel degelijk trots op zijn. Veelal lachen de mensen met ons... en zie eens wat er uit onze streek allemaal komt: Clijsters, Everts, Maaseik volleyball ploeg, ... DAAR Mogen wij wel trots op zijn en in meeleven vind ik dan.
|
Dus omdat iemand in de buurt woont iets verwezelijkt mag u trots zijn op die verwezelijking. Heb je zelf dan zo weinig om trots op te zijn dat je de prestaties van iemand anders nodig hebt? Ik snap het medeleven, de trots niet goed.