Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twocount
[quote:4009c989fe="fernand"][quote:4009c989fe="athena"][quote:4009c989fe="filosoof"][quote:4009c989fe="filosoof"][quote:4009c989fe="jan hyoens"]In juli 2000 schiet Rezkar Atroshi zijn 19-jarig nichtje Pela een kogel door het hoofd. Het meisje heeft de naam van de Irakese familie bezoedeld door een relatie te beginnen met een Koerd. Rezkars broer Shivan en Agid, de vader van Pela die begin jaren '90 de repressie van het Saddam-regime na de eerste Golfoorlog ontvluchtte en asiel kreeg in zweden, gaan akkoord met de moord. Pela sterft onmiddelijk. Het trio wordt veroordeeld in Koerdistan, maar omdat er familie-eer in het spel is, mogen ze als vrije mannen de rechtbank verlaten. Breen, Pela's jongere zus, vindt dit onaanvaardbaar. Ze was immers samen met haar moeder getuige van de afslachting. Ze wil stappen ondernemen bij het Zweeds gerecht, ook haar nieuwe thuisbasis sinds dertien jaar, om haar ooms en vader de straf te geven die ze volgens haar verdienen. Of dit ergens toe leidt ziet u vananvond in 'De prijs van de eer' een in Zweden aangekochte reportage voor Zomerkoppen. TV1, 21.30 uur
Een ander facet van de multiculturele "verrijking"!
|
een zaak van 3 jaar geleden, op 3000 km van hier, en dat wil JIJ dan uitbreiden naar alle moslims hier??Nu ga je toch serieus uit de bocht!! Hoe verblind en onredelijk kan iemand als jij worden in zijn haat? Ondertussen heeft een para hier zijn twee kinderen verdronken en werd vrijgesproken door de rechtbank(een militaire rechtbank, wel te verstaan):
Is [size=6]d�*t[/size] dan een facet van de monoculturele rijkdom soms?
|
|
Wat die para gedaan heeft is zeer wreed en het is zeer onrechtvaardig dat hij niet werd veroordeeld, maar hier stopt de vergelijking. De vader van Pela beroept zich op cultureel/ religeuze motieven om zijn misdaad te verantwoorden, een eremoord valt daarom niet te vergelijken met een gemeenrechtelijk misdrijf.
|
Het gerecht heeft die man BUITEN elke verdenking gesteld. Wie bent U, dat U deze mens die vrijgesproken is te gaan veroordelen.
U hebt geen enkel recht om dat te schrijven, en daardoor bet U aan het kwaadspreken en lasteren.
Wanneer U andere bewijzen hebt dan degene waarover de rechtbank beschikt, bent U VERPLICHT dit aan de rechtbank over te maken.
Anders moet U zich bij het besluit van een rechtbank neerleggen en geen laster verkopen.
|
tsja, als het over laster verkopen gaat, daar weten de bruin mannen alles van natuurlijk 
|
Bent U ook een bruin man?
|
Ik kan niet goed tegen de zon, ben nen rosse van geboorte, maar na 60 jaar wat grijs geworden. 
|
Je schrijft zélf:
Wat die para gedaan heeft is zeer wreed en het is zeer onrechtvaardig dat hij niet werd veroordeeld, nadat je schreef:
Het gerecht heeft die man BUITEN elke verdenking gesteld. Wie bent U, dat U deze mens die vrijgesproken is te gaan veroordelen.
U hebt geen enkel recht om dat te schrijven, en daardoor bet U aan het kwaadspreken en lasteren.
Wanneer U andere bewijzen hebt dan degene waarover de rechtbank beschikt, bent U VERPLICHT dit aan de rechtbank over te maken.
Anders moet U zich bij het besluit van een rechtbank neerleggen en geen laster verkopen.
Ik ben burger en dus niet onderworpen aan het gezag van de militaire rechtbank, zolang het zwartblok niet aan de macht is toch
Wel contradictorisch, niet? Nog eens:Is d�*t dan een facet van de monoculturele rijkdom soms?
|
|
Gij quot er nogal een potje van he!
U legt mij hier woorden in de mond die ik nooit heb geschreven. Ik heb nooit geschreven dat " Hetgeen die para heeft gedaan wreed is. U moet eens leren quoten![/quote:4009c989fe] iNDERDAAD LEER QUOTEN, FERNAND EN IK ZIJN TWEE VERSCHILLENDE PERSONEN, LEG PERSONEN DUS GEEN WOORDEN IN DE MOND.[/quote:4009c989fe]
Bedankt athena!![/quote:4009c989fe] Filosoof doet dit in verschillende topics, denk dat hij gewoon ter kwader trouw is; hij leest wat hij wil lezen.[/quote:4009c989fe]
sorry, vergissing

Dus wat die para deed vind jij NIET wreed? En als een para jou zegt dat hij niet kan zwemmen, geloof jij dat écht??
Militaire "rechtspraak" verhoudt zich tot recht zoals "militaire muziek" zich tot muziek verhoudt... [/quote:4009c989fe]