Los bericht bekijken
Oud 3 juli 2006, 19:12   #22
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
In uw 'systeem' zijn persvrijheid en democratie (vanzelfsprekend zou ik zeggen) de grootste vijanden...
1. Ik heb geen 'systeem', behalve in mijn huishouden, mijn werk en de manier waarop ik mijn kinderen opvoed.

2. In geen van 'mijn systemen' zijn persvrijheid en democratie vijanden.

3. In Cuba is er een vorm van democratie. Die is zeker niet perfect maar zoals u uit andere artikels hier al lang weet, kan je het op zijn merites beoordelen. En die zijn niet min.

4. Cuba wordt gelauwerd omwille van zijn inzet voor fundamentele mensenrechten: dat op leven, gezondheid, onderwijs. Dat niet alles koek en ei is in Cuba, dat weet ikzelf ook. Het paradijs bestaat namelijk niet. Maar de mensen worden er wel bijzonder oud voor een arm ontwikkelingsland.

5. Persvrijheid is zeer relatief. Zoals mijn Liebling al schreef: "freedom of the press belongs to those who own one". In Cuba is dat de overheid, hier zijn het conglomeraten van uitgeverijen en industriëlen. Ik ben niet overtuigd van het feit dat het nieuws dat men ons serveert waarheidsgetrouwer is dan dat in Cuba.
Het is waar, hier hebben we allemaal toegang tot internet. In Cuba niet en dat heeft alles te maken met het feit dat het een arm land is.

Maar ik merk dat je niets schrijft over de grond van de zaak, met name dat de Cubaanse overheid - veel meer dan andere regeringen - duidelijk begaan is met het welzijn van de bevolking en dus tegemoet komt aan de milleniumdoelstellingen?
kaatd is offline   Met citaat antwoorden