Los bericht bekijken
Oud 4 juli 2006, 10:33   #70
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het ligt eraan hoe je dit initiatief interpreteert. Daar bestond al van meetaf aan onduidelijkheid over. Mijn aanvankelijke vrees was eveneens dat het alleen maar de polarisering in de hand werkte. Die vrees is enigszins weggeëbt: voorzover het festival niet tegen het Vlaams Belang als partij is gericht, maar een aantal idealen voor het voetlicht brengt - een vreedzame, constructieve samenleving in de grootsteden, zonder vooroordelen en racisme, en met oog voor de grieven van �*lle Antwerpenaren (dus ook de 'allochtone') - is de enige vorm van polarisering die nog rest die tussen de constructieven enerzijds en de hopeloze of kwaadaardige gevallen anderzijds. In die laatste heeft het weinig zin nog energie te steken.

Ten andere maak ik mij hier verder weinig zorgen over. De impact van dit soort evenementen is nihil, al wordt dat naderhand door degenen die 'gewonnen' hebben altijd anders uitgelegd. Uiteraard zal Dewinter ook dit evenement in zijn voordeel trachten uit te buiten. Het zij zo. Als mensen ervoor kiezen niet aan de kant toe te staan kijken en hun stem willen laten horen, is dat hun politieke vrijheid, die niet aan banden mag worden gelegd uit vrees voor zogenaamde polarisering tussen niet-polariseerders en polariseerders.
Een intelligente reactie. De eerste in deze draad IMHO, maar dat terzijde.

Hieruit blijkt dat toestanden als 0110 een rondje masturbatie zijn voor de overtuigden, zonder enige politieke implicaties, en dat kan nooit kwaad.

In de marge vraag ik me wel af of de initiatiefnemers idd wel van plan zijn het niet (partij-)politiek te spelen. Als ik Barman bezig hoor, heeft hij toch wel andere voornemens.

Afgezien daarvan: elk initiatief dat geen rekening houdt met de steeds stijgende onrust van de bevolking over het jongerengeweld, is gedoemd om zonder maatschappelijke implicaties te blijven. 0110 zou er kunnen bij winnen als het ook dat aspect, dat onlosmakelijk verbonden is met "racisme" en "verdraagzaamheid", centraal zou stellen. Maar dat doet het uitdrukkelijk niet. Het is dus gedoemd om steriel te blijven.

Citaat:
Als het VB stopt met polariseren (wat het niet zal doen), zal de andere partij er ook mee stoppen. De bal ligt dus altijd in het kamp van het VB.
En vermits je hierboven zelf schreef dat je dat niet ziet gebeuren...

Laatst gewijzigd door baarle : 4 juli 2006 om 10:37.
baarle is offline   Met citaat antwoorden