Los bericht bekijken
Oud 5 juli 2006, 00:41   #151
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik ben het er mee eens dat iedereen een fair proces verdient. Zelfs sujetten als Dutroux hebben ze het gegund.

Alleen stel ik me inderdaad vragen bij de media in bepaalde zaken. Neem bvb. Hans van Themsche. Oké, hij pleegde gruwelijke feiten, maar geen enkele advocaat wil hem verdedigen, zelfs niet de heren die u opsomt. Van armoe hebben ze er een ongemotiveerde pro deo opgezet, omdat ze niet anders konden.

Wat doen ze bij die gastjes? Die krijgen elks een goede advocaat, die er zelfs nog in zal slagen ze vrij te krijgen, als je het nieuws goed volgt. Die advocaten deinsen er niet voor terug om het slachtoffer te diaboliseren en krijgen al twee verdachten vrij, omdat ze enkel stonden toe te kijken, terwijl hun vrienden iemand zo hardhandig aanpakte, dat die er aan gestorven is.
Hallo ... dat is dan geen onvrijwillige doodslag, maar wel schuldig verzuim en ook strafbaar, als je het mij vraagt.
Voor de anderen, die niets anders konden dan toegeven dat ze geslagen hebben, willen ze vrijspraak pleiten wegens wettige zelfverdediging, want ocharme, het slachtoffer, greep hen naar de keel en zal het niet meer tegenspreken.

Komaan, in wat voor een wereld leven wij? Iemand doodschieten mag niet, maar doodstampen wel, alsof het resultaat niet hetzelfde is.
Er was ook géén VB-advocaat die HvT wilde verdedigen: de schuld van de rest van België?? Waarom wilden 2 Verreyckens, Annemans, Vanhecke & C° niet??? de schuld van de rest van België?? De schuld van de regering of van Di Rupo? Van Stevaert, of van wie dan wél?

Konden degenen die erbijstonden voorzien dat De Moor eraan zou sterven?
Zo niet, is er geen verzuim, schuldig of niet...

Een klein vraagje: een beschuldigde verklaart dat De Moor hem bij de keel greep: wordt dit bevestigd door niet-betrokken getuigen? Dat zou ik wel graag willen weten...( er was toch een hele of halve autobus bij?)

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 juli 2006 om 00:46.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden