Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ex'er
Democratsteve, ik ben geen Amerika kenner. Ik denk dat u de issue wat verkeerd begrepen heeft. Ik ben daar geweest en heb inderdaad ook veel armoede gezien. Trouwens, ik heb een oom die daar woont en getogen is.
Maar soit.
Maar toch zit er een groot stuk waarheid in je bericht, zoals ik trouwens ook al aanhaalde in mijn vorig bericht.
Gerechtigheid, is eerder waar het in deze topic om gaat.
De mensen worden een rad voor ogen gedraaid. Een oplossing? Dat geef ik toe ook direct niet te weten, maar we kunnen wel een poging doen. Zoals eerder ook al aangehaald.
Schaf veel nutteloze belastingen af. Bestraf vele 'passieve' misbruiken hard ter compensatie. (bv in de gezondheidszorg, de financiële sector). Werk aan het zelfstandigen bestaan, ipv constant te komen belastingen op eisen. (Ik weet waarover ik spreek, ik ben pas gestart met een bedrijfje en nog voor er enige omzet werd gedraaid moest ik al vele bijdragen poefen. Dit is helemaal niet meer leefbaar voor kleine KMOs. Grote managers van grotere KMOs kunnen wel overleven door het bedrijf uit te melken. Maar ik plaats dit liever in een andere topic.)
En nog zovele mogelijkheden. Bob gaf al een goeie start.
Maar wat haalt het uit? Belgen zijn brave harde werkertjes met een grote mond en klein hartje. Ik ben er ook zo één. Vergelijk eens met Frankrijk, daar komen ze op straat op voor hun recht.
Darwin, inderdaad. In sommige gevallen heb ik inderdaad nog een positief geval aangehaald. Jonge mensen van vandaag hebben het hard. En er komt geen betering. Ik had nogthans veel goeds verwacht van de nieuwe coalities. Laat ons hopen. Of stemmen...
|
klopt inderdaad. Ik wou alleen maar even aantonen dat het VS systeem zeker niet te verkiezen valt boven het onze.
Dat de belasting op arbeid omlaag moet, daar ben ik het ook 100% mee eens. Ze gaan zolang kloten hier tot we geen mensen meer hebben die nog arbeid willen verrichten.