Los bericht bekijken
Oud 5 juli 2006, 14:40   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
U spreekt uzelf ook voortdurend tegen, JVDB. Zo zei u tevoren dat u vindt dat staatshervomingen bij referenda moeten worden beslist en dat het referendum in Montenegro een goede zaak was. Nu zegt u weer, zoals uw extreem-rechtse partij, dat dat allemaal gewoon in het parlement kan worden beslist.

Er is kop nog staart te krijgen aan uw discours. Blijkbaar zit de schrik voor een democratische nederlaag er diep in.
Hahahaha! Blijkbaar moet ik het, zoals bij mijn leerlingen, even in heel eenvoudige bewoordingen stellen. U begrijpt immers niet waar uw krankzinnigheid in zit.

Uw stelling: staatshervorming zijn ondemocratisch, OMDAT ze door het parlement zijn gestemd.

Mijn antwoord: fout, daar het parlement een democratische instelling is waarvan de leden (> VOLKSVERTEGENWOORDIGERS) door het volk werden aangeduid.

Mijn stelling: grote beslissingen als staatshervormingen worden het LIEFST bij volksraadpleging beslist. Aldus krijgen deze stappen een DIEPER democratisch draagvlak. Het volk mag hier dan rechtstreeks haar zeg over doen.

Indien de beslissingen echter door het parlement worden genomen, dan is dat ook democratisch maar is dat niet ideaal.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden