Los bericht bekijken
Oud 5 juli 2006, 17:53   #61
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Concert tegen racisme

dEUS-frontman Tom Barman schaart een verzameling artiesten rond zich om u tegen te zeggen voor zijn anti-VB-concerten op 1oktober: van Will Tura, Rocco Granata, Laura Lynn, over Clouseau en Helmut Lotti tot Flip Kowlier, Gorki, Arno, Sioen en Zita Swoon. Die maken samen, één week voor de gemeenteraadsverkiezingen, een vuist voor verdraagzaamheid en tegen racisme met de gratis optredens 0110 in Antwerpen, Gent, Brussel en Charleroi.

Al 50.000 sms'jes voor Barman

Na Tom Barmans oproep op Werchter voor zijn 0110-concert, kreeg hij al 50.000 sms'jes. De organisatoren hopen zo geld in te zamelen voor de gratis concerten. De artiesten treden dan wel gratis op, zoiets kost handenvol geld. Wie wil steunen, kan '0110' sms'en naar het nummer 3699. Dat kost 1,5 euro per berichtje. ,,De prijs van een pintje'', verduidelijkt Barman.

Dewinter stuurt ,,informatiebrief'' naar artiesten

Filip Dewinter (VB) toont zich stomverbaasd over het lijstje van artiesten die Tom Barman rond zich wist te verzamelen, vooral over de populaire variétémensen. Hij zal ze allemaal aanschrijven om ze te waarschuwen dat zo'n optreden ,,tegen hun eigen belang is''. Dewinter wil niet spreken van een dreigbrief: ,,wel een informatiebrief''.

,,Die artiesten staan er niet meteen bekend om zich politiek te profileren. Ik vermoed dat Barman ze gelokt heeft met vrijblijvende slogans zoals ,,voor verdraagzaamheid'' en ,,tegen racisme''. Maar dat ze niet weten dat op die concerten een weinig verholen stemadvies gegeven zal worden, om dus niet op ons te stemmen. Deze artiesten, Laura Lynn en Will Tura, moeten toch beseffen dat een deel van hun aanhang wél op ons stemt. Ik wil hen daar toch even op wijzen.''

,,Voor de rest doet Barman maar. Als de Antwerpenaars aan iets een hekel hebben, is het aan betutteling. Als hij wil polariseren, ik weet - net zoals burgemeester Patrick Janssens - wie daar beter van wordt. Wij dus.'' (KRG)

--------------------------------------------------------------

jee filip, wat moeten we nou met al die verdraagzame artiesten?
en worden de mensen nu ook uitgenodigd om laura-lynn en will tura cd's te komen vernielen op het feestje van bart debie?
Goed gedaan van die linksen. Ze organizeren een pro-moslim en pro-criminelen concert, strikken een aantal artiesten zonder echt te zeggen waar het om gaat, gaan na de toezegging zeggen dat het in feite om een anti-Vlaams Belang concert gaat, en kloppen op hun borst voor dat er ook maar iets is gebeurd.

Volgens mij gaat het effect eerder averechts werken. Let maar op.