Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
voor de koran een bende halve garen die de wereld tot de hunne willen maken (de extremisten) door geweld te gebruiken, zelfs tegen eigen volk zoals nu in Irak !
een echte islamiet doet niet aan politiek, maar aan godsdienst, als goede moslim, als vader voor zijn gezin en echtgenoot voor zijn vrouw. Die zorgt voor zijn kinderen en hen opvoedt.
|
En zo zijn ook de meeste moslims die ik ken. Maar het zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen.
Eergisteren zag ik vanuit mijn raam een vrouw half suf geslagen worden door haar man/vriend. Het is omdat er zo om hulp werd geroepen dat we zijn gaan kijken aan de raam. En ik bedoel letterlijk suf geslagen ! Ik kan zo'n dingen niet goedkeuren, laat staan dat ik er op toe kijk zonder iets te doen omdat ik weet hoe dat voelt om zo'n klote vernederingen te moeten ondergaan. Gevolg, hij is gestopt, en had ik alleen gestaan, had ik naast haar gelegen. Ik moest mij niet moeien, ik had het recht niet om te zeggen welke straf zij al dan niet moest ondergaan, ik ben 'maar' een vrouw (lees : vod), ik ben niet gelovig, achterlijk, racist, en mijne vent moest mij maar eens een lesje leren...
Er heeft vlak na dat laatste iemand anders een lesje gehad.
Wat ik wil aantonen is gewoon, de meesten zijn zo niet en in mijn buurt wonen er echt wel veel moslims, het zijn echt enkel die extremisten, en daar zou niemand zijn ogen voor moeten sluiten. Zij die hun geloof gebruiken om er schuil achter te gaan.
Mijn Marokkaanse buurvrouw, is actief in één of andere VZW die opkomt voor de moslimvrouwen, en zij vertelde me vanmiddag dat ondertussen 35% van de moslima's durft nee te zeggen tegen hun man, en het lef vindt om er van weg te gaan.
Ik kan dat dan enkel maar toejuichen, en hopen dat zo'n extremisten hier echt nooit de bovenhand krijgen. Ik zou heel snel wormenvoer zijn dan met mijn grote bek.