Los bericht bekijken
Oud 7 juli 2006, 19:55   #1
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Vrije meningsuiting en verdraagzaamheid..

Ik citeer even uit het gedicht van kaatd (gerespecteerd forumlid) tegen fascisme.

""ne fascist kunde vergelijken met een gewond gevaarlijk dier,
dat kunde niet meer temmen, dat ziede toch van hier,
want het lijdt onder zijn angsten en frustraties van het zijn
en moet ge met een nekschot gewoon verlossen van de pijn"

Buiten dat sommige moderators dit als een oproep tot geweld zouden kunnen beschouwen (en ik vraag de moderators om dit NIET ZO TE WILLEN BESCHOUWEN waarvoor mijn dank) is dit wel een heel interessante uitspraak en ik zou die dan ook graag verder willen bespreken en ontleden in het licht van vrije meninsuiting en verdraagzaamheid.

De meesten weten dat ik voorstander ben van een absolute vrije meningsuiting. Zelfs oproepen tot geweld mogen van mijn part. Geweld dat er uit voortvloeit daar is men dan wel medeplichtig aan volgens mij maar dat doet nu niet ter zake, voor zover ik weet heeft nog niemand kaatd's raad opgevolgd.
Dus kaatd mag dit van mij gerust opschrijven, op de grote markt gaan voordragen of zelfs op de VRT/VTM komen voordragen. No problem.

Waar ik wel een probleem mee heeft is het feit dat kaatd zichzelf een heel verdraagzaam persoon vindt. Zij juicht concerten voor verdraagzaamheid toe. Zij verdedigt ze met hand en tand.

Nochtans iemand die zulke teksten schrijft heeft niets verloren op concerten voor verdraagzaamheid. Als men mensen vergelijkt met dieren EN dan daaruit de conclusie trekt dat men deze mensen moet doden (ze uit hun lijden verlossen) dan is men gewoon een nazi. Een Hitler-adept.

Zie je nu wat het voordeel is van mijn absolute vrijheid van meningsuiting. Als de mensen vrijuit mogen zeggen en schrijven wat ze denken dan is veel vlugger duidelijk wie echte nazis zijn en wie niet.

Ik hoop dan ook dat kaatd nog vele andere gedichten geschreven heeft en ik hoop dat ze ons ook deze wil meedelen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden