Los bericht bekijken
Oud 8 juli 2006, 17:56   #1
stonaar
Banneling

stonaar's schermafbeelding

Standaard Probleem met de harde schijf

Ik zou graag mijn harde schijf willen herindelen. Nu heb ik twee harde schijven, respectievelijk van 15gb (c-schijf) en 60gb (d-schijf). Oorspronkelijk had ik maar één schijf. Ik heb het zelf herverdeeld. Bedoeling was dat al mijn windows-files op c-schijf moesten komen, en alle andere op d-schijf. Bij onstabiel systeem, moest ik dus alleen c-schijf formatteren ..

Nu is mijn c-schijf vol. Ik heb teveel programmas op c-schijif geïnstalleerd. En mijn windows file is 4gb groot ! Bij het installeren van progs was c-schijf als standaard ingesteld, ik moest manueel een d van maken, en dan twintig keer op enter drukken, om software geïnstalleerd te krijgen. Laatste tijd, hield ik daar geen rekening mee, en heb ik nu een program files van 7gb! Daar komt nog doc&set. van 2gb, .. Ik krijg nu geregeld waarschuwingen, 'er is onvoldoende geheugen', ...

Dit terwijl mijn andere harde schijf, nog 15 gb vrij heeft.

Ik zou 10gb, van d naar c, willen overbrengen. Is dat mogelijk zonder pc te formatteren?

Alvast bedankt.

Misschien is het verstandiger om alle belangrijke documents en setup-bestanden op c-schijf te kopiëren naar één of meerdere cd-roms, en c-schijf te formatteren. Maar ik heb geen cd-rom van windows xp meer.
stonaar is offline   Met citaat antwoorden