Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Welvaart&Veiligheid
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander
Is het huidige broeikaseffect en natuurlijke (en cyclistische) reactie of wordt effect nu gecreeërd door de mensen en hun vervuiling?
Eigenlijk maakt dit natuurlijk niet uit, want we zijn sowieso de lul hier in onze Benelux. We moeten dan ook kosten wat het kost de Kyoto-verplichtingen doorvoeren.
Amerika voert deze verplichtingen nu niet uit. Ok dat is iets wat we moeten accepteren, maar dat betekent niet dat we hen automatisch van de haak af moeten laten gaan! Voor al hun vervuilende producten die zij hier af willen zetten heffen wij simpelweg een Eco-Tax.
Nu weet ik dat er hier een paar gaan zitten mekkeren over prijsverhogende belastingen en hoe slecht dit voor de consument is, maar diezelfde consument wil ook graag bespaard blijven van overstromingen, extreme droogten et cetera. Het is dus weer simpelweg kiezen of delen en wij moeten als EU zijnde de goede keuze maken zodat in de toekomst niemand ooit ons wat kan verwijten. Wij begaan geen fout hier, dat doet de rest doe niet meedoet...
|
Het grootste milieuprobleem is en blijft de overbevolking. Daar moet dringend iets aan gedaan worden.
|
Humm, daar ben ik het dus niet helemaal mee eens. De kwestie van overbevolking kan vanuit meerdere hoeken worden bekeken:
Veel ecologen stellen simpelweg dat de aarde de hoeveelheid mensen niet aan kan wegens te kort aan grondstoffen et cetera. Echter, zij houden bij deze conclusie geen rekening met de technologische stand van dit moment.
Zo'n 10 eeuwen geleden had een stad met zo'n 10.000 inwoners een verschrikkelijk groot achterland nodig om de bewoners van hun essentiële behoeften (zoals water en voedsel) te voorzien.
Tegenwoordig is dankzij nieuwe technologische vorderingen het mogelijk om met minder landoppervlakte dezelfde voedselhoeveelheid te produceren. Hetzelfde geldt wat betreft water. Een nieuwe (Nederlandse

uitvinding maakt het mogelijk om van zoutwater tegen relatief lage kosten zoet drinkwater te produceren. Dit soort vindingen maakt het mogelijk om een grotere populatie met minder aardoppervlakte in stand te houden.
Sowieso ben ik tegen het concept van verplichte abortussen, sterilisatie en wat niet meer is uit den boze wat mij betreft. Ik denk dat wij als mensheid al onze kennis en middelen moeten aanwenden om catastrofes te vermijden en ik denk dat wij daar ook zeker in zullen slagen...