Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch
Voor u is het "Mijnheer de fundamentalistische zot"...8)
|
Wow, sterk argument. U bent voorwaar een enorme aanwinst voor dit forum.
Citaat:
Nochtans is Israël het welvarendste land van de gehele midden-oosten regio, dwz waar het merendeel der bevolking zich een aanvaardbare westerse levensstijl kan aanmeten dit in tegenstelling tot de Arabische oliestaten als Saoedï-Arabië, Qatar of Abu Dhabi waar een kleine elite van superrijken en een merendeel van zeer arme Arabieren bestaat.
|
Wat een referentie...
Ik zou Israël wel eens willen zien zonder dat Uncle Sam kwistig met dollars strooit.
Citaat:
Hangt er natuurlijk vanaf wat jij onder "racisme" verstaat. Ik vermoed niet hetgeen zoals "Vandale" racisme beschrijft...
|
Ach ja, ik heb 2,5 jaar op de luchthaven gewerkt en kwam er bijna dagelijks in contact met zowel het personeel van El Al als met Israëlische passagiers.
Niet iedereen was racistisch, maar de grote meerderheid wel. Voor hun waren wij ondergeschikt en geen echte mensen. En dan heb ik het in hoofdzaak over orthodoxe joden, de gewone Israëliër viel nog mee.
Ik heb op zich geen probleem met joden en de joodse staat mag van mij gerust en in vrede bestaan. Wat me echter het meest tegen de borst stuit is dat niemand kritiek mag hebben op de overheid en het heersende denkpatroon in dat land. Iedereen die toch riskeert wordt a priori uitgescholden voor racist en antisemiet en dat is niet eerlijk. Israël teert nog altijd op de slachtofferrol van de joden en heeft zich in een handige underdogpositie geplaatst zodat het zich tegenwoordig alles kan permiteren.
Als de rechtse garde zegt dat je in dit land geen kritiek mag hebben op migranten omdat ze beschermd zouden worden, geldt eens te meer voor Israël en haar inwoners.