Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Ja deuh.
Dat moet ook niet. De wet geldt voor iedereen, het VB wil dat blijkbaar anders want zij willen een groep mensen ('immigranten'/'vreemdelingen') de VB-normen en waarden opleggen.
|
Dat is toch het recht van een politieke partij lijkt me.
Een politieke partij legt haar programma voor aan de kiezer en die beslist of dat programma hem aanspreekt of niet.
Hetgeen vandaag wet is kan morgen anders liggen.
Zo is het toch altijd al gegaan (zolang we democratisch bezig zijn).
Wetten worden aangepast of vervangen omdat men (de maatschappij) dit nuttig acht.
Het is in een maatschappij onmogelijk iedereen ter wille te zijn.
De één wil een hoofddoek dragen, een ander wil dat het niet gebeurd.
Persoonlijk vind ik dit punt zowat één van de belachelijkste die je maar in een programma kunt gieten.
Voor mijn part doet ieder wat ie wil ivm klederdracht.
Maar ik begrijp anderzijds wel de reden bij vb.
Ze willen volgens mij een grenspaaltje slaan (tot hier en niet verder).
Stel dat het omgekeerde gebeurd.
Naakt zonnebaden wordt getolereerd, er zijn zelfs specifiek naaktstranden voorzien voor wie zelfs het kleinste stukje textiel teveel is.
Voor de meeste westerlingen is dit geen probleem meer (ook dat was hier ooit anders).
Bij veel islamieten ligt dit toch nog wat gevoeliger.
Indien zij het mochten beslissen zou deze vrijheid wel eens kunnen terugeschroefd worden.
Zullen zij dit ooit kunnen beslissen in onze westerse landen?
Moeilijk te zeggen bij gebrek aan een degelijke glazen bol.
Toch kan je als maatschappij mss beter voorzichtig zijn met de vrijheden die maar moeizaam tot stand zijn gekomen.
Mss is het wel geen slecht idee om zo'n grenspaaltjes te slaan.
Kwestie van enkel diegenen hier te houden die onze manier van leven kunnen accepteren.
Als we geen grenspaaltjes slaan en telkens een stapje achteruit gaan bij elke vraag/eis die van de moslim (en andere allochtone) gemeenschappen uitgaat, zal ons op de duur niet veel ruimte meer resten.
Dat wil ik persoonlijk toch ook liever niet zien gebeuren.