Los bericht bekijken
Oud 10 juli 2006, 18:43   #53
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Zijn er dan al repressieve eisen vanuit moslimgroeperingen in een wet gegoten? Zijn uw vrijheden al aangetast door welke eis vanuit 'de' moslimgemeenschap dan ook?
Volgens mij niet, en zolang de grondwet gerespecteerd wordt, zal dat ook niet gebeuren.

En verder, het VB is dus niet onverdraagzaam zeker?
Lees anders bijv. dit of dit eens

Hoe lang is het geleden dat een vrouw die ontrouw was geweest gestenigd zou worden.
Het was niet in Belgie dat klopt.
In Belgie hebben we nog steeds wetten die steniging verbieden, zelfs voor de ergste crimineel, laat staan een vrouw die ontrouw is geweest.
Er is internationaal heel wat om te doen geweest, er was zelfs de hulp van een miss Belgie nodig om het vonnis niet uit te laten voeren .
Zal men in Belgie ooit steniging invoeren.
Zoals gezegd, zonder goede glazen bol, onmogelijk uit te maken.
Het is logisch dat een minderheid (allochtonen) nog geen dergelijke wetten heeft kunnen laten goedkeuren (als ze het al zouden willen).
Toch zijn er beetje bij beetje kleine verschuivingen aan de gang.
Toen ikzelf nog op school zat moest ik er niet aan denken met eender welk hoofddeksel in de klas te zitten.
De directie van de school besliste wat kon en niet kon.
Nu zou er stilaan moeten toegegeven worden om hoofddoeken toe te laten.
In sommige (vele?) scholen is dit gewoon het geval.
Nog altijd geen probleem zal je zeggen, tot iedereen met zo'n hoofddoek loopt. Wie niet meedoet wordt geterroriseerd?
Nog altijd geen ramp zal je zeggen, doe gewoon zo'n doekje om en je hebt geen last.
Verschuivingen dus, kleine weliswaar, maar toch verschuivingen.
Als deze verschuivingen gewenst zijn is er ook niets aan de hand, er gebeuren dagelijks kleine verschuivingen.
Maar deze verschuivingen zijn denk ik, NIET gewenst.
Dat is volgens mij één van de redenen dat het vb er verkiezing op verkiezing op vooruit gaat.

Zij zijn bereid om grenspaaltjes te kloppen.

De andere partijen (de één al meer dan de andere) geven niet die indruk, integendeel schijnen zij vaak bereid om toegevingen te doen, vaak uit een misplaatst schuldgevoel heb ik de indruk.

Laatst gewijzigd door satiper : 10 juli 2006 om 18:48.
satiper is offline   Met citaat antwoorden