Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca
En van de katholieken?
Dat ze het gezag van de Paus niet aanvaarden,betekent dat dat hij (en het beleid van de Kerk) geen invloed op ze heeft?
|
Op het vlak van condoomgebruik heeft het gezag van de paus geen enkele invloed op protestanten.
Citaat:
Ook het merendeel van de katholieken houdt zich daar niet aan/kan zich daar niet aan houden,wat geweten is door het Vaticaan,en toch blijven ze dezelfde koers volgen op het vlak van de condooms.
|
Voor diegenen die de leer van de rooms-katholieke kerk niet volgen, maakt het geen verschil uit wat het Vaticaan zegt over het gebruik van condooms.
Citaat:
Wat is de reden dat het als een kwaad wordt gezien?
|
Het is een kunstmatige manier om de bevruchting te verhinderen.
Ik heb momenteel geen tijd om uit te leggen waarom dat als een zonde wordt beschouwd, maar als u er graag meer over wil weten, kunt u altijd de encycliek Humanae Vitae lezen. Dit is een link naar Nederlandse vertaling:
http://www.katholieknieuwsblad.nl/vertaal/humvit.htm
Citaat:
Als je als tiener (en niet alleen als tiener) daar de katholieke leer niet wil volgen,maar je groeit op in een kerkgemeenschap aldaar,dan heeft het standpunt van de kerk wel gevolgen.
(de capotjes zijn niet beschikbaar,de seks komt er sowieso...evenals de doden ten gevolge van het eerste)
|
Kent u plaatsen in Zuid-Afrika waar er geen condooms beschikbaar zijn voor mensen die er werkelijk gebruik van willen maken?
Trouwens, wie niet in een kerkgemeenschap (wat u daar ook mee wil zeggen) wil leven, is niet verplicht om dat te doen.
Citaat:
Lees maar de post van Esperanza over de rol van de Kerk in waar we het over hadden,die deed dat veel beter dan ik. 
|
Die heb ik gelezen, maar niet alle zaken die hij aanhaalt zijn juist.
Het zijn interessante beschuldigingen, maar het vraagt tijd om op iedere beschuldiging te reageren.