Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
ach... als jij dat daaruit wilt distilleren
het was louter een toevallige samenraapsel van woorden
neeje serieus... dat is absoluut niet dé fout van het VB maar het draagt er verdekke wel serieus toe bij
vroeger nam je die excitatie alleen maar weer in beperkte kringen... nu is het verdomme nationaal belang numero uno terwijl er helemaal niet veel veranderd is inzake onveiligheid
waar ik niet mee wil zeggen dat het onderwerp doodgezwegen moet worden
|
Maar ik begrijp niet waarom U zegt dat het VB bijdraagt tot het onveiligheidsgevoel. De traditionele partijen willen ons doen geloven dat we ons die onveiligheid maar inbeelden, dat er helemaal geen reden tot paniek is want de criminaliteit daalt volgens de statistieken en de multiculture samenleving is een groot succes.
Ik zie wat ik zie, en dat is dat veel mensen niet meer naar de politie gaan om aangifte te doen want het is toch verloren tijd. En dat opvallend veel kleine criminaliteit wordt gepleegd door allochtonen. Ik heb het VB nog nooit horen beweren dat Antwerpen zo erg is als de Bronx, dat je er beter niet komt. Ze tonen enkel aan dat het niet allemaal rozengeur en manenschijn is, dat we actie moeten nemen tegen de rotte appels in de multiculturele maatschappij.
Moeten we doen alsof we nog nooit van Guido Demoor of Patrick Mombaerts gehoord hebben en zonder zorgen door het leven gaan?
Dat kan ik niet, ik houd rekening met het feit dat ik of 1 van mijn familieleden of vrienden hetzelfde kan overkomen.