Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell
Bokswedstrijden zijn heel anders dan mensen op straat de kop inslaan.
U zou toch zelf moeten weten hoe zo een vechtpartijen kunnen escaleren?
En net wel hierom:
Dat gebeurt helaas en veel te veel.
Aangezien u zelf geen graten ziet in dat soort geweld als skinhead vraag ik mij af waarom u zich nog zo verwondert over het feit waarom zulke 'gekken' (zoals Vanthemsche en de jongeman die twee jongeren neerschoot) zich nog aangetrokken voelen tot uw beweging.
|
ok, dit gaat echt nergens heen.
1. mensen op straat zomaar de kop inslaan keur ik volledig af. de meeste vechtpartijen gaan tussen 2 mensen die er BEIDEN voor gekozen hebben te vechten. net zoals bij een bokswestrijd.
Net zoals het verschil tussen sex en verkrachting ook de instemming van beide partijen inhoudt.
dan 2. alweer stigmatiseert u een subcultuur waarvan u blijkbaar geen zak weet door ervan uit te gaan dat alles draait om geweld. Daar sla je de bal volledig mis. feit is dat skinheads een vechtpartij zelden uit de weg zullen gaan wanneer ze worden uitgedaagd. en dat uitdagen zal je veel vaker zien bij niet-skinheads met teveel wit poeder in hun neus. Ik ken ook geen skinheads die in groepjes langs de straat staan en voorbijgangers uitdagen in sommige antwerpse of brusselse wijken...
de skinhead subcultuur draait net zoals al de andere subculturen zoals punkers, rockabillys, gothics,... rond muziek en niets anders. Wie iets anders beweert in welk magazine dan ook heeft er geen kloten van begrepen.