Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Wouter Beke en Hugo Vandenberghe (CD&V) in de Senaat en Luc Sevenhans (Vlaams Belang) en Phillipe Monfils (MR) maken zich gewoon wat "interessant"...
|
De vraag is niet of men al dan niet een 90MM kanon op het voertuig kan plaatsen maar of het voertuig eenmaal het kanon is geplaatst nog kan rijden, laat staan schieten. Het probleem is dus niet het kanon maar het voertuig. De Piranha IIIC die het Belgisch leger aankoopt is beter bepantserd (en dus zwaarder) dan eerdere versies waardoor het onduidelijk is of dit type voertuig daarbovenop nog eens het 90MM kan dragen. Nu, wellicht zou men de bepansering kunnen verminderen mocht het voertuig te zwaar wegen (wat niet ideaal is maar op zich niet "onverantwoordelijk".) Ik weet het niet. Ik hoop dat ze het in Zwitserland weten.
Nu, mocht het dan nog een probleem zijn dan moet defensie maar consequent zijn en de order annuleren of aanpassen, wat me niet evident lijkt maar best doenbaar als MOWAG haar contract niet kan nakomen of moet men de 90MM versie annuleren (en desnoods de Leopards langer in dienst houden.)
http://www.cmigroupe.com/images/montagever23.mpg
Persoonlijk begrijp ik niet waarom ze dit niet hebben gekocht maar bon ik heb daar geen verstand van.