Los bericht bekijken
Oud 14 juli 2006, 14:31   #79
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Ze hebben ons anders wel aardig gekerstend.[ quote Jazeker]
Nadat ze eerst de eerste christenen voor de leeuwen gegooid hadden.

Citaat:
Ja en ons leren wegen en bruggen bouwen en een goed rechtsysteem en toch een heel stuk beschaving gebracht. Ze hadden al villa's met vloerverwarming, dus das geen bouwkundige uitvinding van onze tijd.
En de A73 in NL Limburg waar ze jaren over aant zeveren zijn geweest hadden de romeinen als heirbaan allang greed liggen. Is ooit een artikel over geweest een tijdje geleden in bijlage van limburgs dagblad.
Dus da waren geen stommerikken.
Natuurlijk hadden ze een goed rechtsysteem: wie het niet met de keizer eens was, vloog de arena in. Het beste geval als gladiatoor en kon je nog vechten voor je leven. In het beste geval mocht je een bende grote katten met de blote hand te lijf gaan.
Beschaving? Doe me niet lachen. De wereld koloniseren en je wil opdringen, noem ik dat. Hoeveel volkeren zijn er niet door de Romeinen simpelweg uitgeroeid, als voorbeeld voor anderen die zich wel moesten onderwerpen?
Stonehenge is ook een staaltje van architectuur, maar mede dankzij de Romeinen zullen we nooit weten wie het er heeft neergezet.

Citaat:
Heb ze liever dan die woestijnbarbaren met hun Mohammed.
Die breken de beschaving af en wat krijgde retour?
Die doen volgens mij enkel wat de Romeinen deden, alleen zijn ze iets minder gestructureerd.