Los bericht bekijken
Oud 15 juli 2006, 06:50   #83
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ronny G Bekijk bericht
Kobaf kicks ass! ik denk dat er hier op dit forum ook wel een paar gozertjes zitten die eens beter een vrouw zoeken dan boekjes te lezen.

Beste kameraden, al ooit een klop gewerkt in uw leven? en dan bedoel ik niet een vakantiejobke bij papa in het bedrijf, maar een echte job waarmee je in je levensonderhoud moet voorzien? Waarschijnlijk niet, want dan zou je weten dat als je dergelijke theorethische zever verkoopt, je 's middags alleen in de kantine zit.

Als je mensen wilt winnen voor je gedachtegoed, ga je ten eerste mensen moeten benaderen op gelijkwaardige basis, so quit die intellectualistische houding. Ten tweede ga je mensen kunnen overtuigen op basis van punten vanuit hun eigen leefwereld. De Belgische arbeider is niet geïnteresseerd in solidariteit met creverende negers (pas op, ik zeg niet dat we niet solidair en internationalistisch moeten zijn!), maar zal wel te winnen zijn als hij aan de lijve ondervindt wat het kapitalisme inhoudt.
In theorie klopt wat je zegt maar in mijn parktijk van arbeider moet ik botsen tegen goekkoope racistische argumenten.Het vinden van aantwoorden tegen populistische gepraat is niet makkelijk maar de boekjes hebben mij al een eindje vooruit geholpen...