Los bericht bekijken
Oud 15 juli 2006, 16:48   #10
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Per jaar doe ik toch minstens een stuk of 4 volgeladen aanhangers naar het container park van de tuin. Ik zie me die hoop nog niet als compost te gebruiken. In gans mijn buurt doen ze het weg.
Wat appartementen en mensen in de stad met compost kunnen doen is me evengoed een raadsel, tenzij die ééne bloempot eens opvullen?
Goed composteren / verwerken vraagt wel wat werk. Met die groene plastieken emmerkes die de gemeenten verdelen is dat onbegonnen werk. Achteraan in de tuin staan er bij mij een viertal grote houten bakken waar al het tuinafval wordt gedumpt. Oordeelkundig welteverstaan, want om grote hoeveelheden gras efficiënt te composteren moet je er iets van afweten. Gelukkig kan ik daar beroep doen op de expertise van de tuinman. In de herfst en vlak voor de lente zijn die bakken al sterk geslonken: mulchinglaag onderhouden (voordeel: zeer weinig onkruid) én verrijken van de grond.

De stad zou er m.i. goed aan doen om een soort gratis ophaling (distributie) van compost te organiseren. Enfin, niets is echt "gratis", het is een kwestie van kosten/baten -analyse.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden