Los bericht bekijken
Oud 16 juli 2006, 16:14   #654
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik heb de officiële opdracht van UNIFIL hier gepost. Zij hebben reeds meer dan 30 jaar de opdracht om ervoor te zorgen dat de legitieme Libanese regering opnieuw controle krijgt over Zuid-Libanon en dat de milities daar niet langer aanvallen kunnen lanceren tegen Israel. Dat is hun expliciete mandaat (van de ongeveer 2000 troepen daar). En wat doen ze? Niets!
Mijn beste, indien de VN daar niet had gezeten, was Israël nooit uit Libanon teruggetrokken. Dat ze er niets hebben gedaan is dus onzin. Hun mandaat laat niet alles toe. Het zijn dan ook vredestroepen.

Citaat:
Eerst zei u dat Israel geen troepen toeliet in Libanon. Toen dat pertinent onjuist bleek zei u dat u VN-troepen in de Palestijnse gebieden wou. Nu die er ook blijken te zijn, moet het plotseling blijkbaar binnen Israel zelf zijn. U maakt zichzelf belachelijk.
Dat heb ik allemaal nergens gezegd, leugenaartje. De kern van het conflict is wel degelijk in Israël te vinden (de illegale bezetting remember, waarbij Israël al jaren talloze VN-resoluties ongestraft naast zich neerlegt) en daar wil Israël helemaal geen VN-troepen (ze dulden daar geen pottekijkers, ook journalisten zijn daar voor hen loslopend wild) en daar had ik het van in het begin over. Nogal logisch, Israël heeft helemaal niets te zeggen over VN-troepen buiten haar grenzen (hoewel ze dat via de VS in praktijk wel hebben, maar dit terzijde).

Citaat:
VN-troepen hebben in het Midden-Oosten bij herhaling gedemonstreerd dat wanneer Arabische landen Israel willen aanvallen zij netjes uit de weg gaan. Dat zijn feiten.
De feiten zijn dat enkel Israël VN-resoluties ongestraft naast zich neer kan leggen. Hezbollah is niet hetzelfde als de Libanese overheid. Wanneer ga jij als groot historicus dat nu eens snappen?
Edina is offline   Met citaat antwoorden