Los bericht bekijken
Oud 17 juli 2006, 18:29   #117
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht

man man man toch - de oorzaak van armoede moet altijd enkel en alleen bij de arme gezocht worden

er kunnen geen maatschappelijke oorzaken zijn

al eens bij stil gestaan dat een leefloon ( ong 600 euro ) en een huishuur van bvb 350 euro gewoon simpelweg te weinig is om mee rond te komen wat je ook doet om te besparen ?

mijn ervaring zegt me dat armen die daar toch nog van schijnen te "leven" net veel beter met geld kunnen omgaan dat het mentaal minderwaardige klootjesvlok dat nooit iets tekort heeft gehad.
komaan.. wil je AUB lézen wat er staat?!? 'k heb toch nergens gezegd dat de fout ALTIJD bij de arme moet worden gezocht? Er ZIJN mensen die niet uit de negatieve spiraal geraken.. en da's een heel complex gegeven.. Vaak zijn het mensen die uit - wat men in de volksmond noemt - de 'mindere klasse' komen.. 'k heb altijd een probleem gehad met de term, maar goed... Het zijn vaak mensen die uit gezinnen komen waar er al problemen zijn.. de kinderen krijgen niet de opvang en de opvoeding die in onze maatschappij vereist is (niet voldoende discipline, geen bijscholing indien nodig, minder taalvaardig (AN dan) etc.. ), met als gevolg dat de studies niet aangepast zijn, dat de schoolloopbaan niet al te denderend is etc.. de buurt is ook niet altijd zo 'stimulerend'.. etc etc. Dat is eigenlijk ook de reden waarom ik een vrijwillligersnetwerk zou willen opstarten van mensen die bereid zijn enkele uren van hun tijd te spenderen aan het geven van bijles.. 't is misschien maar een klein iets, maar toch... wie weet krijg je zo wel jongeren uit de negatieve spiraal.. Alleen, 'k vind maar geen 'netwerk'.. zucht.

'k heb zelf ook wel wat ervaring met collectieve schuldenregelingen.. en die worden heus niet enkel aangevraagd door mensen met een leefloon...
vulpes is offline   Met citaat antwoorden