Discussie: Dour festival
Los bericht bekijken
Oud 18 juli 2006, 23:45   #3
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Ben dit jaar vor de eerste keer in jaren niet meer gegaan. Sinds Stubru op de kar is gesprongen is het veel te druk geworden, de helft bestaat daar nu al uit vlamingen.Bovendien gaat deze grotere populariteit gepaard met meer professionalteit, waardoor het festival zijn charme en spontaniteit verliest. Ook meer regelegeving, er word minder toegelaten.
Ik kan me mijn eerste Dour nog herinderen, moet iets van een 6 a 7 jaar geleden zijn. Toen kon men op de kamping nog een kampvuurtje stoken. Toegegeven tegen het einde van het festival kwamen de flikken daar een stokje voor steken. Zulke provocatie kunnen jongeren in een anarchistische bui uiteraard niet hebben, dus de flikken werden al snel weggedreven in een regen van afval. Vervolgens werd er een groot vreugdevuur om de politie op de hoofdweg nog maar eens duidelijk te maken wie de baas was op de kamping. Dat vreugde vuur heeft gans de nacht gebrand op de stoelen en bankjes van de drank en eettent, maar ook , tenten en zelf een chemische toilet. De chaos en de ontploffingen( van gasbindonetjes, gevolgd door gejuig) stelde mij niet geheel op mijn gemak, but what a rush. Dat had daar heel goed kunnen verkeerd lopen.
Sindsdien hebben ze daar een Barrak neergepoot dat dienst doet als ad hoc kazerne (met kijktoren en al).
De politie is ook veel harder gaan opgetreden tegen drugs. Heb de laatste jaren verschillende razzia's gezien op tentjes van dealers.
Fonske is offline   Met citaat antwoorden