Los bericht bekijken
Oud 21 juli 2006, 15:09   #105
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Wij kennen het geluid van twee klappende handen,
maar welk is het geluid van slechts één hand die klapt ?

(koan - uit de zentraditie)

Ik denk dat ik die zin voor het eerst gelezen heb bij J.Salinger in het verhaal " Teddy" uit zijn "nine stories". De rest van het werk van deze grote .S. Schrijver zijn "The Catcher in the Rye", "Raise high the roof-beam carpenters", "Franny and Zooy" en "Seymour an Intruduction"..

Ik geloof dat het daarna doodstil geworden is rond die figuur, hij geeft ook nooit intervieuws, volgens mij is het een van de meest spirituele schrijvers van de vorige eeuw. Zijn invloed is niet te schatten een voorbeeld is de TV reeks "6feet under".

Mijn "nick" is dus gewoon een statement om iedereen op weg te zetten naar een andere manier van denken.. geen betere, een andere..

De avatar is gepikt van een amerikaanse basketballspeler die dezelfde "nick" gebruikt op het forum van zijn basketballploeg (gevonden via google). Omstreeks de tijd dat ik over die ene klappende hand hoorde was ik effectief coach van mijn schoolploeg, die dat jaar kampioen werd in de liga van de Antwerpse Vriendenclubs, dat waren dus volwassenenclubs die allemaal deskundig door de ploeg van Uw dienaar de pan uitgeveegd kregen.