Los bericht bekijken
Oud 19 augustus 2003, 12:47   #41
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klaas
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Dat er daar ongetwijfeld weer gesproken gaat worden uit naam van alle Vlamingen, terwijl de aanwezigen slechts een zeer marginale groep vormen van een minderheid Vlamingen. Met name het deel van het Blok (kiezers en militanten) dat het Blok (mede) volgt omwille van zijn standpunten i.v.m. Vlaamse onafhankelijkheid.
Tja, wat is dan uw probleem? Als het toch maar een marginale bedoening volgens u is?

In ieder geval staat, in tegenstelling tot uw bewering, de plechtigheid te Steenstrate open voor alle Vlamingen van welke gezindheid dan ook. Wie de lijst ondertekenaars eens van naderbij heeft bekeken, heeft ook kunnen vaststellen dat er ook N-VA'ers tussen zitten, en heus niet alleen een groepje uit Nijlen zoals "Piano" onterecht beweert. Ook hebben partijongebonden mensen uit de VVB mee het IJzermanifest ondertekend, priesters, voormalige leden van het IJzerbedevaartcomité (die nooit iets te maken hebben gehad met het Vlaams Blok - een ervan is zelfs te catalogeren als een tegenstander van het VB). Al deze mensen zouden niet ondertekend hebben, mocht duidelijk worden dat het Vlaams Blok deze plechtigheid als haar partijbijeenkomst zou beschouwen en ook als dusdanig tonen. Het eerst noch het tweede is waar.

Maar stel nu eens dat er enkel in naam van het Vlaams Blok wordt gesproken (wat dus niet het geval is), wat zou er dan verkeerd zijn om namens 700.000 mensen te spreken die het Vlaams Blok hun vertrouwen hebben geschonken?
Punt is dat de IJzerwake uitgaat van een beperkt aantal extremisten gesitueerd in of rond het Blok. Spreken voor 700.000 mensen is uiteraard totaal belachelijk. Slechts een fractie daarvan stemt op het Blok om Vlaams-nationale redenen. De groep rond de IJzerwake vertegenwoordigt slechts een kleine deeltje van de groep die zij wil vertegenwoordigen. Da's mijn punt.
Leugens, ik zelf ben geen lid van een partij, maar heb wel het manifest van de IJzerwake ondertekend. Ik ontving vandaag hun bladje met al de namen. Veel N-VA'ers, VVB'ers, KVHV'ers ed. dus zeker is de IJzerwake GEEN organisatie vaan mensen van het Vlaams Blok of daar rond!
Als U ook exact zou willen aanduiden in welke zin ik gelogen heb. Ik zal dat al voor U doen. De leugen staat in: 'dus zeker is de IJzerwake GEEN organisatie vaan mensen van het Vlaams Blok of daar rond!'. Leest U even rustig het eerste berichtje van thePiano op http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=5543 waaraan ik enkel nog wil toevoegen dat er ook talloze links zijn tussen Voorpost en het Blok.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden