Welke WERK-krachten zijn dat dan ? Indien al de potentiële werkkkrachten van Noord-Afrikaanse origine die nu van een werkloosheids- of multualiteitsuitkering leven: ok.
"Ruilen" van werkkrachten voor olie lijkt mij niet direkt realiteitsgetrouw... De olie komt hier toch, zolang wij bereid zijn de prijs ervoor te betalen...
Verlies van kulturele verrijking ? Sinds enkele tientallen jaren kunnen wij konstateren tot welke "verrijking" multiculturaliteit leidt: zogenaamd 'rechtse" onverdraagzaamheid gevoed door zogenaamd "linkse" tolerantie, overvolle gevangenissen, een sociaal zekerheids-stelsel dat kapot gaat aan uitkeringen voor "genaturaliseerde belgen" (jaarlijks 30.000 "gezinsherenigingen" weet u wel...), islam-moskeeën die "heilige oorlog" tegenover kristenen prediken... Wanneer men vindt dat Arabische muziek in de straten, Arabische dialecten op elke straathoek, Arabische winkelstraten die stelselmatig de traditionele Belgische winkelstraten overnemen, "multiculturalieit" betekent, dan is dit wel zéér "met oogkleppen op lopen". Ik dacht altijd dat multiculturaliteit een versmelting was van méérdere culturen... Toch kan men konstateren dat, vooral in grote steden zoals Antwerpen, Gent en Brussel, er alleen maar een identiteits-verwisseling plaatsvindt van Belgische cultuur naar Arabische cultuur... Ik zie weinig of geen Aziatische, Indische, Zuid-Amerikaanse e.a. culturen in het straatbeeld; overwegend Arabische... Voor een zogenaamd multiculureel georiënteerde samenleving als de onze, is dat maar arm, toch ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT
en misschien kunnen we onze werkkrachten ruilen voor de olie ...
Want de kulturele verrijking die wij op die manier verliezen moet toch op een of andere manier gecompenseerd worden 
|